A nyugodt alvás titka :)

2015.11.23 15:27

Manapság egyre kevesebb időt töltünk alvással. Rengeteg dolgunk van egy nap és úgy érezzük, hogy soha nem fogunk végezni semmivel. Ezért gyakran az alvásidőnkből veszítünk el fontos órákat vagy egyszerűen felcserélődik az éjjelünk és a nappalunk. A megfelelő alvásmennyiség napi 7-8 óra lenne, de ezt sajnos egyre nehezebb betartani. Van, hogy néha csak 3-4 órát alszunk, ami se nem egészséges se nem kivitelezhető hosszútávon.

Ezért itt van néhány, reményeink szerint hasznos tipp a nyugodt alváshoz. Jó olvasást!

Egy ilyen párnán biztosan pihentető az alvás :)

  1. Jelöljünk ki egy fix időpontot a lefekvéshez!

Ahhoz, hogy egész nap jól teljesítsünk a munkahelyünkön és az iskolában valamint, hogy ne betegedjünk meg fontos, hogy kipihentek legyünk. Ezért vonjunk le 7-8 órát abból az időpontból, amikor fel szeretnénk kelni másnap. Sokkal jobban fogjuk érezni magunkat napközben, ha pihentető alvásban volt részünk

  1. Lefekvés előtt minimum egy órával hangolódjunk rá az alvásra!

Menjünk el fürdeni, fogat mosni és intézzünk el minden szükséges dolgot. Alvás előtt olvassunk esetleg valami könyvet vagy szimplán foglaljuk el magunkat valami olyasmivel, ami megnyugtat minket. Ezek a tevékenységek könnyebben elvezetnek, az álmok világába és az agyunknak nem kell annyi ingert feldolgoznia, mint például tévénézés vagy számítógépezés közben.

  1. Szellőztessünk!

Frissítsük, cseréljük ki a levegőt legalább a hálószobában! A friss, oxigén dús levegő elősegíti a mélyalvást és a regenerációt.

  1. Készítsünk listát a másnapi teendőinkről!

Így mikor lefekszünk nem azon fog zakatolni az agyunk, hogy mennyi mindent kell másnap csinálnunk. Ezáltal tehermentesítjük az elménket a nyomasztó gondolatoktól és sokkal jobban fogunk aludni.

  1. Ne görcsöljünk rá, ha mégsem tudunk elaludni!

Igen igaz, hogy azt írtuk fontos a megfelelő alvás mennyiség, de ez nem azt jelenti, hogy kötelező az órákat számolni és kényszeríteni magunkat. Abban az esetben, ha nem sikerül az alvás 1-2 órán belül, akkor foglaljuk el magunkat valami, olyasmivel, amitől újra elálmosodunk  :)

Ezek a tippek hozzásegítenek egy pihentetőbb és egészségesebb alváshoz, ami elengedhetetlen a mindennapjainkhoz és jókedvünk megtartásához.

Reméljük tudtunk segíteni :)

Vissza

Elérhetőség

BGE KVIK HÖK
1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
I. em. 108/A HÖK Iroda

+36 1 374 6221
+36 1 374 6245
+36 1 374 6246

© 2015 Minden jog fenntartva.

Powered by BGF KVIK HÖK